Voorkom agressie op de werkvloer met een training agressie preventie

Als bedrijf of instelling kun je op diverse manieren met agressie in aanraking komen. Je krijgt te maken met klanten, cliënten of bezoekers die zich verbaal of non-verbaal agressief gedragen? De ene medewerker staat hier boven en kan de situatie gemakkelijk beheersbaar houden, maar dit geldt lang niet voor alle medewerkers. Vooral als er sprake is van gewelddadige agressie, dan zijn veel medewerker hier niet tegen opgewassen. Geweld is altijd onaanvaardbaar, maar je kunt ook verbaal wel degelijk geraakt worden. Hoe ga je hier mee om en nog belangrijker: hoe kun je agressie voorkomen? Dit leer je allemaal tijdens een training agressie preventie.

omar en Shey2
Shey ft omar 3
Shey ft omar 2

Wat leer je tijdens een agressie preventie training?

De meeste medewerkers zullen proberen om rustig te blijven, als zij te maken krijgen met agressie. Helemaal als dit gaat om klanten, want je wilt als bedrijf wel een goede klantenrelatie blijven behouden. Het is begrijpelijk dat dit zoeken is naar een balans en daarom is het goed om ten alle tijde agressie te voorkomen. Tijdens een agressie preventie training, leer je om al in een vroegtijdig stadium bepaalde vormen van agressie te herkennen. Je leert ook om agressie te begrenzen, zodat jij de regie neemt en niet de agressor. Deze agressie preventie training komt je niet alleen van pas voor een werksituatie. Je kunt de stof goed gebruiken in alle situaties waarin je met agressie te maken krijgt.

Lees meer

Wil je meer weten over onze oplossingen?

Neem contact op voor een afspraak of vrijblijvend advies