CrisisCall

Schakelen bij crisis.

Bij de CrisisCall training wordt je getraind in hoe je het hoofd koel houdt in crisissituaties. Geen paniek, maar praktische skills en zelfvertrouwen voor effectieve noodsituatie-oproepen.

Plek voor: 10 tot 12 deelnemers.
Periode: kan één tot drie dagen duren.
Prijs: is nader overeen te komen.
Datum: in overleg, kan zsm indien gewenst.

Trainingsvorm:

  • De training wordt ‘incompany’ gegeven. Indien gewenst, kan het online worden gegeven.
  • Tijdens de rollenspellen zijn een trainer én een
    trainingsacteur aanwezig.

Certificaten en PE-punten:

  • Examen voor NEN 17024 certificaat.
  • Deze training is geaccrediteerd voor PE-punten voor: V&VN, ABC 1(Huisartsen), Registerplein (alle doelgroepen) en SKJ.

Inhoud van de training:

  • Wanneer druk je op de alarmknop?
    Aan de hand van de KenJeGrens-oefening ervaren medewerkers hun grens en krijgen ze vertrouwen in hun eigen oordeel.
  • Oefening met trainingsacteur
    Er wordt een uit de hand gelopen situatie gesimuleerd met een trainingsacteur, zo krijgen de medewerkers inzicht in de huidige situatie binnen jouw organisatie.
  • Brainstormsessie en handvaten:
    Met informatie die wij samen uit de simulatie hebben ondervonden, leren medewerkers voorzorgsmaatregelen te nemen voordat zij in risicovolle situaties komen door communicatie, veiligheidsmiddelen, strategieën en gedrag.
  • Wat zegt de wetgeving over noodweer.
  • Oefening: eigen spanning onder controle houden.
  • Veilig werken: Afstand en nabijheid, geweldloos weerbaar(zelfverdediging)
  • Loskomen als je wordt gegrepen door cliënt.
  • Veilige V:
    Medewerkers maken kennis met de Veilige V. Een techniek die wordt ingezet om personen die hoog in emotie zijn te bewegen naar de uitgang.
  • Conflict interventie plan.
    Medewerkers maken kennis met de conflict interventie plan. Een techniek die wordt ingezet om twee ruziënde cliënten uit elkaar te halen.  
  • Oefenen met trainingsacteur ronde 2:
    Met de aangereikte technieken en strategieën wordt er opnieuw een uit de hand gelopen situatie gesimuleerd. Nu kan het team reageren met de nieuwe technieken.
  • Op naam van het organisatie aangifte doen:
    Medewerkers krijgen inzicht hoe ze anoniem aangifte kunnen doen.
  • Opvang en nazorg:
    De medewerker krijgt handvaten hoe hij/zij zijn/haar collega moet opvangen na een crisissituatie en de 3×3 methode wordt uitgelegd.

De resultaten van deze training worden zichtbaar omdat elke deelnemer na afloop:

  • Ervaart wanneer hij/zij op alarm moet drukken en krijgt vertrouwen in zijn eigen oordeel.
  • Heeft inzicht en ervaring in veilig optreden tijdens een escalerende situatie.
  • Weet hoe hij/zij als team veilig moet optreden tijdens een escalerende situatie op kantoor.
  • Kent technieken om los te komen.
  • Kan zich fysiek verdedigen en handgrepen.
  • Weet hoe hij/zij veilig en accuraat moet optreden als cliënt het gebouw dient te verlaten.
  • Weet hoe hij/zij veilig en effectief twee ruziënde cliënten uit elkaar kan halen zonder tussenbeide te springen.
  • Kan juist handelen als er een gijzelingssituatie zich voordoet.
  • Is in staat om de juiste opvang en nazorg te verlenen aan de collega die te maken had met agressor.

Wil je meer weten over onze oplossingen?

Neem contact op voor een afspraak of vrijblijvend advies